Online 

In een keer raak, dat is de essentie van online teksten. De bezoeker bij zijn lurven pakken en zorgen dat-ie blijft, een afspraak maakt en je product of dienst afneemt. 

Webteksten

Voor je website heb je een korte effectieve en wervende tekst nodig. De bezoeker wil weten wat er op jouw website te halen valt en is helaas niet geïnteresseerd in jouw gedetailleerde verhalen. Dat is jammer, want we vertellen zo graag over onszelf. Maak ‘m eerst nieuwsgierig via je website, dan kun je later altijd nog je verhaal kwijt.

SEO

Search Engine Optimalization ofwel zoekmachineoptimalisatie. Het is niet nodig om zoveel mogelijk tekst te gebruiken om gevonden te worden, het is meer een kwestie van de juiste zoekwoorden gebruiken, slim schrijven en op de juiste plek. En natuurlijk wat technisch geneuzel. 

Social Media teksten

Je heb niet zo veel ruimte op Facebook en Linkedin, maar je wilt wel zoveel mogelijk over jezelf kwijt. Dan moet je keuzes maken en dat is lastig. Waar leg je de focus en wat wil je uitstralen? Dit geldt ook voor je Twitterprofiel, daar heb je al bijna helemaal geen ruimte meer, alleen trefwoorden en die moeten raak zijn.

Online nieuwsbrieven

Hoe wil je nog opvallen tussen al die nieuwsbrieven? Begin met een pakkende onderwerpregel en pak door met frisse korte teksten die de lezer laat doorlinken naar je website. Missie voldaan.

Print teksten

Teksten voor printuitingen moeten helder zijn en boeiend. De lezer aan de hand nemen en hem overtuigen. Hoe? Door spanning op te bouwen, ferme klappen uit te delen met goede koppen en als het even kan met een beetje humor.

Brochures

Natuurlijk kun je met een website een eind komen. Maar hoe cool is het om iemand een mooie brochure in handen te drukken. Die hij op zijn bureau kan leggen, zo mooi dat-ie ‘m niet durft weg te gooien. Tekst en beeld horen in balans te zijn.

Advertenties en advertorials

Good old advertising, ja dat bestaat ook gewoon nog. Korte wervende teksten voor bijvoorbeeld vacatures, huizen en al het andere op de wereld dat we willen kopen en verkopen.

Artikelen en interviews

Heerlijk, interviews. De mensen lekker laten praten, stiltes laten vallen en toeslaan op het juiste moment. Vervolgens uit de hoeveelheid informatie, de essentie pikken. En de tekst laten opvallen met de juiste quotes en koppen.